اخبار پزشكي و سلامت اخبار پزشكي و سلامت .

اخبار پزشكي و سلامت

چگونه پوست زيبا داشته باشيم

پوستي زيبا
چند راه براي داشتن پوست زيبا
از آنجايي كه پوست صورت يكي از قسمتهاي بدن است كه هميشه در معرض هواي گرم و سرد و يا نور آفتاب قرار دارد و بسيار لطيف و آسيب پذير مي باشد توجه به سلامت و بهداشت آن نيز بسيار مهم است. براي آنكه به اين مهم دست پيدا كنيد و پوستي سالم و شاداب داشته باشيد نكاتي در زير آورده شده است كه انجام دادن آنها تا حد زيادي به سلامت پوست صورت شما كمك خواهد كرد.

۱٫ زمان خروج از منزل حتما از كرم ضد آفتاب استفاده كنيد.
اين امكان وجود دارد كه در ميان روز صورت خود را شسته و دوباره كرم ضد آفتاب بماليد. در استفاده از كرم هاي ضدآفتاب توصيه مي شود از كرمي با SPF بيشتر از ۳۰ استفاده كنيد. استفاده از كرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نيست بلكه از آنجايي كه آفتاب در تمام فصول مي تابد بنابر اين استفاده از كرم آفتاب نيز مهم است.

۲٫ از نوع پوست خود آگاه باشيد
اگر پوست شما خيلي چرب است، از لوسيون هاي بدون چربي استفاده كنيد تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بيش از حد خشك است، از كرم هاي چرب استفاده كنيد.

۳٫ مواد غذايي شيرين كم مصرف كنيد
قند خون بالا باعث كاهش كلاژن پوست و افزايش چين وچروك آن مي گردد. افزايش قند خون همچنين باعث عفونت قارچي پوست مي شود و بثورات پوستي در زيرسينه ها، كشاله ران و حتي صورت نمايان مي شود.

۴٫ حتما سيگار نكشيد
سيگار باعث آسيب پوست مي شود و مي تواند پوست شما را ۱۰ سال يا بيشتر، پيرتر كند. سيگار راديكال هاي آزاد در سيگاري ها، به كلاژن و بافت هاي الاستيك پوست حمله مي كنند و پوست را نازك تر، ضعيف تر و بيشتر مستعد ابتلا به چين وچروك مي كند.

۵٫ صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشوييد
در طول روز، چربي، آلودگي هوا و گردوخاك روي پوست شما قرار مي گيرد. اگر آرايش كنيد، مواد آرايشي نيز به آلودگي هاي قبلي اضافه مي شود و در صورتي كه قبل از خواب صورت تان را نشوييد، هنگامي كه سرتان را روي بالش مي گذاريد، تمام اين آلودگي ها به سطح بالش تان مي مالد و منافذ پوست شما را مي بندد، در نتيجه پوست ديگر نمي تواند نفس بكشد و جوش و ساير مشكلات پوستي به سراغ صورت شما مي آيد. اگر خيلي خسته هستيد و نمي توانيد اين كار را انجام دهيد، صورت خود را با دستمال مرطوب، پاك كنيد.

۶٫ در مصرف لوازم آرايشي و بهداشتي به تاريخ مصرف آن دقت كنيد
خانم ها توجه داشته باشند اگر بعد از استفاده از لوازم آرايشي و بهداشتي  دچار ناراحتي پوستي يا چشمي شدند، آنها را دور بيندازند. مواد آرايشي را نبايد بيشتر از سه ماه نگه داشت. هنگامي كه يك ماده آرايشي براي اولين بار استفاده مي شود، روي جعبه يا قوطي آن، با خودكار يا ماژيك، بايد تاريخ آن روز نوشته شود.

۷٫ مراجعه به پزشك متخصص
حداقل سالي يكبار به متخصص پوست مراجعه كنيد. با مراجعه به پزشك متخصص پوست مي توانيد مشكلات پوستي خود را بهتر و سريع تر درمان كنيد.


برچسب: ، جديدترين خبر پزشكي وسلامتي، درمان جوش صورت، متخصص پوست، پاكسازي پوست، پوستي شاداب،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۵۲:۳۰ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :