اخبار پزشكي و سلامت اخبار پزشكي و سلامت .

اخبار پزشكي و سلامت

چند راه حل براي لاغري

لاغرري

راه هاي لاغري

براي اضافه وزن و چاقي دلايل بسياري را مي‌توان برشمرد، از وراثت و پرخوري تا عدم تحرك كافي، استرس و اضطراب روزمره كه سهم قابل توجهي در ابتلا به اضافه وزن دارند. دليل اضافه وزن شما هر چه كه باشد فرقي نمي‌كند، بايد براي آن راه حل مناسب با شرايط زندگيتان را بيابيد. تعدادي از اين ترفندها را به شما يادآوري خواهيم كرد تا بتوانيد از فرصت‌هاي روزانه‌ي خود جهت كاهش وزن كمك بگيريد.

۱٫ ميزان دريافت كالري مصرفي خود را كاهش دهيد. نه به اين معني كه كمتر غذا ميل كنيد بلكه سعي كنيد از گروه‌هاي غذايي كم كالري براي وعده‌هاي نهار و شام خود استفاده كنيد. سبزيجات و ميوه ها داراي حجم بالا هستند كه معده را پر مي‌كنند، اما كالري كمي به بدن مي‌رسانند. قبل از غذا سالادهاي رژيمي را فراموش نكنيد.

۲٫ آب بنوشيد. روزانه سعي كنيد به ميزان ۸-۱۲ ليوان آب بنوشيد. بيشتر وزن بدن از آب تشكيل شده است، كمبود آن سرعت متابوليسم و مصرف كالري را كاهش مي‌دهد. پس حتما يك ساعت قبل از غذا و دو ساعت پس از آن آب بنوشيد كه باعث هضم بهتر غدا نيز خواهد شد.

(رازهاي زيبايي آب)

۳٫ اگر مسير منزل تا محل كارتان كوتاه است تصميم بگيريد از فردا براي رفتن به سركار از ماشين استفاده نكنيد. اگر هم كه اين مسير طولاني مي‌باشد خب مسافت كوتاهي از آن را براي يك پياده‌روي عالي صبحگاهي انتخاب كنيد.

۴٫ آيا دليل اضافه وزن شما علاقه‌ به خوردن غذاهاي چرب و پركالري فست فود است؟ ممكن است تصميم گيري براي كنار گذاشتن اين علاقه سخت باشد اما شما حتما مي‌توانيد ميزان آن را در طولاني مدت كاهش دهيد. مثلا با خود عهد ببنديد كه فقط يك بار در هفته فست فود مي‌خريد و بعد از آن براي يك بار در ماه تلاش كنيد تا اين عادت از سر شما بيرون برود.

۵٫ در بشقاب‌هاي كوچك و با قاشق و چنگال كوچك غذا بخوريد. اينطوري ميزان غذايي كه مي‌خوريد كاهش مي‌يابد. در ضمن سعي كنيد هر لقمه‌ غذايتان را ۳۰ تا ۴۰ بار بجويد.

۶٫ به ميزان كافي بخوابيد. تحقيقات بسياري نشان مي‌دهند كه بين اضافه وزن و خواب ناكافي و همچنين استرس رابطه وجود دارد. پس سعي كنيد  ۶-۸ ساعت خواب شبانه داشته باشيد.

خواب ناكافي بر زيبايي پوست و چهره نيز تاثير منفي مي‌گذارد.


برچسب: ، تاثير سبزيجات برسلامتي، خبرهاي پزشكي، رازهاي زيبايي، سلامتي، مواد غذايي مناسب،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۵۴:۴۳ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :